سوالات متداول

آیا بعد از اسکن هسته‌ای می‌توانم آزمایش چکاپ بدهم؟

 

از سوالات دیگری که مراجعین مرکز پزشکی هسته‌ای پارس مطرح می‌کنند این است که برخی آزمایش خون، ادرار، جمع آوری ادرار 24 ساعته و… دارند. سوالشان این است که بعد از اسکن هسته‌ای یا بعد از تزریق ماده رادیو دارو آیا می‌توانیم این آزمایشات را انجام دهیم یا خیر.

به لحاظ پزشکی این اسکن تاثیری بر آزمایشات دیگر ندارد و نتیجه‌ی آزمایش را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. ولی به این خاطر که ماده رادیو دارو در بدن فرد وجود دارد (هم در خون و هم در ادرار) بهتر است که انجام چنین آزمایشاتی 24 ساعت بعد از اسکن باشد. با گذشت این زمان، این ماده واپاشی کرده و از بین می‌رود. در نتیجه بعد از این زمان با خیال راحت می‌توانید آزمایشات دیگر خود را انجام دهید و رادیواکتیو آلودگی ایجاد نخواهد کرد. همچنین به پرسنل آزمایشگاه نیز در این صورت اشعه اضافه نمی‌دهید. کمی صبور باشید و بعد از 24 ساعت آزمایشات خود را می‌توانید انجام دهید. سپاس از همراهی شما عزیزان.

تداخل آزمایش‌های خون و ادرار با اسکن هسته‌ای و تاثیر آنها بر یکدیگر

با توجه به توضیحات ذکر شده در ویدئو، متوجه شدید که ماده رادیو دارو تاثیری بر نتیجه آزمایش خون، ادرار و… شما ندارد. ممکن است شما بعد از اسکن هسته‌ای وقت آزمایش خون یا ادرار داشته باشید. در این صورت نگران خواهید بود که آیا این آزمایش و این ماده می‌تواند نتیجه آزمایش من را تغییر دهد؟

ماده رادیواکتیوی که در اسکن هسته‌ای به بدن بیمار تزریق می‌شود بسیار ناچیز است. از طرف دیگر، فرد در طول سال ممکن است تنها یک و یا نهایتا دو بار آن را دریافت کند. در نتیجه به هیچ عنوان نمی‌تواند سلامتی او را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین به هیچ یک از اندام‌های داخلی بدن تاثیری نخواهد داشت. پس طبیعی است که نتیجه آزمایش را نیز تغییر ندهد.

اما شما طبیعتا بعد از این اسکن وارد آزمایشگاه می‌شوید تا تست ادرار یا خون دهید. در آزمایشگاه افراد متفاوتی نیز وجود دارند و شما نیز از در نزدیکی آنها قرار می‌گیرید. بنابراین ممکن است در بین آنها فرد کمتر از 5 سال و یا خانم باردار وجود داشته باشد. در نتیجه شرایط بدنی شما برای او مضر خواهد بود. پس توصیه ما به شما این است که تا 24 ساعت بعد از اسکن نه تنها به آزمایشگاه تشخیص طبی بلکه در هیچ محیط اجتماعی حاضر نشوید. صبر پیشه کنید و یک روز در خانه بمانید تا اثر این ماده از میان برود. سپس با خیال راحت می‌توانید در جامعه حاضر شده و به کارهای خود رسیدگی کنید. در این صورت سلامت عزیزان و هموطنان نیز تضمین خواهد شد.

برچسب ها: آیا بعد از اسکن هسته‌ای می‌توانم آزمایش چکاپ بدهم؟ اسکن هسته ای بیمارستان پارس اسکن هسته ای چیست تداخل آزمایش‌های خون و ادرار با اسکن هسته‌ای و تاثیر آنها بر یکدیگر هزینه اسکن هسته ای در سال 1400

پیام بگذارید

برچسب های محبوب

MRI چیست؟ SPECS آیا بعد از اسکن هسته‌ای باید اتاقم را از خانواده جدا کنم؟ آیا بعد از اسکن هسته‌ای می‌توانم آزمایش چکاپ بدهم؟ آیا بعد از اسکن هسته‌ای می‌توانم رانندگی کنم؟ آیا تصویربرداری به روش پزشکی هسته‌ای برای بیمار خطرناک است؟ اسکن استخوان اسکن تیروئید اسکن مغز اسکن هسته ای اسکن هسته ای اطفال اسکن هسته ای بیمارستان پارس اسکن هسته ای چیست اسکن هسته ای کبد اسکن هسته ای کودکان اسکن هسته‌ای برای چه بیماری‌هایی مناسب است؟ اسکن هسته‌ای و تاثیر آن در سطح هوشیاری افراد اسکن کلیه در تهران بعد از انجام اسکن لباس‌هایم را باید دور بیندازم؟ بهترین مرکز اسکن کلیه بهترین مرکز تست rbc بهترین مرکز پزشکی هسته ای تداخل آزمایش‌های خون و ادرار با اسکن هسته‌ای و تاثیر آنها بر یکدیگر تست rbc چیست تشخیص عفونت کلیه تفاوت اسکن هسته‌ای و سی تی آنژیوگرافی قلب چیست؟ خدمات بهترین مرکز اسکن هسته ای سطح هوشیاری متفاوت در افراد سی تی آنژیوگرافی چیست؟ سی تی اسکن چیست؟ محدوده نرمال rbc معرفی خدمات مرکز پزشکی هسته‌ای پارس من در بدنم پروتز دارم. آیا می‌توانم اسکن هسته‌ای انجام دهم؟ موارد استفاده از سی تی آنژیوگرافی می‌توانم در یک روز سی تی اسکن و اسکن هسته‌ای انجام دهم؟ نقش اسکن هسته‌ای بر بیماری‌های مغزی هزینه اسکن هسته ای در سال 1400 واریکوسل چیست وجود پروتز در بدن و اسکن هسته ای پروتز چیست؟ پزشکی هسته ای پزشکی هسته‌ای برای مشکلات قلبی چرا باید اسکن هسته‌ای انجام دهیم؟ چرا باید فاصله‌ام از پرسنل و بقیه افراد حفظ شود؟ کاربرد تصویربرداری هسته‌ای

به خبرنامه ما بپیوندید!

خبرهای ماهانه ما را با آخرین اخبار ، مقالات و منابع دریافت کنید.

نگران نباشید ، ما اسپم ارسال نمی کنیم

مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان پارس

مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان پارس در بالاترین سطح کیفی و ارائه خدمات متفاوت و متمایز در خدمت مشتریان عزیز می باشد .

آدرس:تهران ، بلوارکشاورز،بیمارستان پارس،ساختمان شماره۲

تلفن :

02182199360

 

© کپی رایت – مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان پارس

تماس بگیرید