سوالات متداول

می‌توانم در یک روز سی تی اسکن و اسکن هسته‌ای انجام دهم؟

سوال بعدی که دوستان مطرح می‌کنند این است که ما سی تی اسکن و یا MRI انجام دادیم یا می‌خواهیم سی تی اسکن و MRI انجام دهیم. آیا این دو مورد تداخلی با پزشکی هسته‌ای دارند یا خیر.

این مسئله را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم به این صورت که بیمار اول مراجعه می‌کنند به پزشکی هسته‌ای و اسکن خود را انجام می‌دهند. بعد از آن از نظر ما مشکلی نیست که سی تی اسکن یا MRI انجام دهند. اما صرفا از این جهت که ماده رادیو دارو تزریق شده به بیماران، بهتر است که این مسئله را 24 ساعت به تعویق اندازند تا در محل سی تی اسکن یا MRI احیانا با خانم باردار و یا فرد زیر 4 تا 5 سال برخورد نداشته باشند و اشعه به این عزیزان تاثیری نگذارد. ولی از لحاظ فنی اشکالی در این زمینه وجود ندارد.

نکته بعدی که اگر دوستان 24 تا 48 ساعت قبل از اسکن هسته‌ای، سی تی اسکن یا MRI انجام دادند، حتما به ما اطلاع رسانی کنند. چون اگر سی تی اسکن با کنتراست خوراکی انجام شده باشد، حتما باید 48 ساعت از سی تی اسکن گذشته باشد. در این صورت است که ما می‌توانیم تصویربرداری پزشکی هسته‌ای انجام دهیم.

اما برای دوستانی که MRI انجام دادند منع و محدودیتی وجود ندارد. بنابراین بعد از آن به راحتی می‌توانید مراحل پزشکی هسته‌ای را طی کنند. سپاس از همراهی شما.

سی تی اسکن چیست؟

توموگرافی کامپیوتری یا سی تی اسکن نوعی تصویربرداری پیشرفته پزشکی است که در بسیاری از موارد از سوی پزشک تجویز می‌شود. رادیوگرافی و سی تی اسکن خدمت زیادی به جامعه پزشکی داشته‌اند. امروزه سی تی اسکن در مسیر تشخیص و درمان از موارد جدایی ناپذیر می‌باشد. بافت‌های درون بدن در این روش تصویربرداری قابل مشاهده هستند. در نتیجه متخصص می‌تواند شکل آنها را مورد بررسی قرار دهد. در این شرایط متخصص تا حدی می‌تواند وجود بیماری‌های احتمالی را مشخص کند. تصویری که سی تی اسکن از بدن ایجاد می‌کند از سطح مقطع‌های اندام‌ها می‌باشد.

MRI چیست؟

اغلب متخصصان برای مشاهده بهتر وضعیت بدن، برای بیمار MRI تجویز می‌کنند. این آزمایش نیز به جامعه پزشکی خدمت بزرگی کرده است. اغلب بیماران قبل از انجام این تست کمی استرس دارند. چون در این تست فرد باید روی تخت دراز کشیده و وارد تونل شود تا تصویربرداری صورت بگیرد. اما اصلا جای نگرانی نیست. هیچ اذیت و استرسی در این تونل به فرد وارد نخواهد شد.

MRI همان تصویربرداری تشدید مغناطیسی می‌باشد. در این روش برای تصویربرداری از میدان مغناطیسی استفاده می‌شود. در نتیجه تصویر دقیقی از اعضای بدن ارائه می‌کند. این میدان مغناطیسی قادرند تا مولکول‌های آب بدن را با یکدیگر هم تراز کند. امواج رادیویی هم از این اتم‌هایی که هم تراز شدند سیگنال‌های ضعیف تولید می‌کنند. سپس تصویر MRI با استفاده از این انرژی‌ها در سیستم تشکیل می‌شود.

برچسب ها: MRI چیست؟ اسکن هسته ای بیمارستان پارس سی تی اسکن چیست؟ می‌توانم در یک روز سی تی اسکن و اسکن هسته‌ای انجام دهم؟ هزینه اسکن هسته ای در سال 1400

پیام بگذارید

برچسب های محبوب

MRI چیست؟ SPECS آیا بعد از اسکن هسته‌ای باید اتاقم را از خانواده جدا کنم؟ آیا بعد از اسکن هسته‌ای می‌توانم آزمایش چکاپ بدهم؟ آیا بعد از اسکن هسته‌ای می‌توانم رانندگی کنم؟ آیا تصویربرداری به روش پزشکی هسته‌ای برای بیمار خطرناک است؟ اسکن استخوان اسکن تیروئید اسکن مغز اسکن هسته ای اسکن هسته ای اطفال اسکن هسته ای بیمارستان پارس اسکن هسته ای چیست اسکن هسته ای کبد اسکن هسته ای کودکان اسکن هسته‌ای برای چه بیماری‌هایی مناسب است؟ اسکن هسته‌ای و تاثیر آن در سطح هوشیاری افراد اسکن کلیه در تهران بعد از انجام اسکن لباس‌هایم را باید دور بیندازم؟ بهترین مرکز اسکن کلیه بهترین مرکز تست rbc بهترین مرکز پزشکی هسته ای تداخل آزمایش‌های خون و ادرار با اسکن هسته‌ای و تاثیر آنها بر یکدیگر تست rbc چیست تشخیص عفونت کلیه تفاوت اسکن هسته‌ای و سی تی آنژیوگرافی قلب چیست؟ خدمات بهترین مرکز اسکن هسته ای سطح هوشیاری متفاوت در افراد سی تی آنژیوگرافی چیست؟ سی تی اسکن چیست؟ محدوده نرمال rbc معرفی خدمات مرکز پزشکی هسته‌ای پارس من در بدنم پروتز دارم. آیا می‌توانم اسکن هسته‌ای انجام دهم؟ موارد استفاده از سی تی آنژیوگرافی می‌توانم در یک روز سی تی اسکن و اسکن هسته‌ای انجام دهم؟ نقش اسکن هسته‌ای بر بیماری‌های مغزی هزینه اسکن هسته ای در سال 1400 واریکوسل چیست وجود پروتز در بدن و اسکن هسته ای پروتز چیست؟ پزشکی هسته ای پزشکی هسته‌ای برای مشکلات قلبی چرا باید اسکن هسته‌ای انجام دهیم؟ چرا باید فاصله‌ام از پرسنل و بقیه افراد حفظ شود؟ کاربرد تصویربرداری هسته‌ای

به خبرنامه ما بپیوندید!

خبرهای ماهانه ما را با آخرین اخبار ، مقالات و منابع دریافت کنید.

نگران نباشید ، ما اسپم ارسال نمی کنیم

مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان پارس

مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان پارس در بالاترین سطح کیفی و ارائه خدمات متفاوت و متمایز در خدمت مشتریان عزیز می باشد .

آدرس:تهران ، بلوارکشاورز،بیمارستان پارس،ساختمان شماره۲

تلفن :

02182199360

 

© کپی رایت – مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان پارس

تماس بگیرید